Pregària

Jo era un infant, Senyor. De matinada,
la mare aclucà els ulls poc a poquet,
i tot, al seu entorn, va restar quiet...
... l'ànima va emprendre la volada...

I si algun cop, amb pell esgarrifada,
veig una mare quan besa l'infant,
jo voldria saber, ara de gran,
quina mena de gust té la besada.

Quan em crideu a Vós, Senyor, si us plau,
deixeu-me entrar en aquest Cel blau
encar que només sia un sol moment.

Pels neguits que he passat en aquest món,
permeteu-me que ella em posi un bes al front!
Després, Senyor..., m'en aniré... Amén.


Joaquim Gil Esteve
Jocs Florals d'Esplugues, 1951
Premi del Centro Cultural
Publicat a Vida de Esplugas. Núm 22 (octubre de 1951), p. 2. Disponible a la Col·lecció local de la Biblioteca Central Pare Miquel d'Esplugues.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada